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映画「万引き家族」の観客にとっての意味
https://nias.repo.nii.ac.jp/records/860
https://nias.repo.nii.ac.jp/records/860296bd92d-16ef-4a24-9f0b-dc4d4b3af76c
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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映画「万引き家族」の観客にとっての意味 (2.3 MB)
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Item type | 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
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公開日 | 2022-01-06 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 映画「万引き家族」の観客にとっての意味 | |||||
言語 | ja | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | What the Film Shoplifters Means to its Audiences | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 観客の意識に基づく映画評価 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 連想法 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 自己意識 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 平和意識 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | audience-based assessment of a film | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | association method | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | self-consciousness | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | peace consciousness | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ページ属性 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | P(論文) | |||||
著者名(日) |
上薗, 恒太郎
× 上薗, 恒太郎 |
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著者所属(日) | ||||||
言語 | ja | |||||
値 | 長崎総合科学大学 | |||||
著者所属(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | Nagasaki Institute of Applied Science | |||||
抄録(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | Seventy-four audience living near Nagasaki City, 52.2% of whom were ladies in their 60’s, saw Shoplifters, and change of their consciousness through the film was assessed by the association method. Their response words of the association to the film by five cue words reveal that they accepted it as a family story, considering their basic response words to all cue words ‘ties’, ‘compassion’, ‘kindness’, ‘happiness’ and ‘love’. The film, which sends no direct message about ‘peace’ or ‘recognition on oneself’, brought impressions deep enough to significantly change of the concepts of the audience (p<.05) as to follows: (1) lying is not always bad, (2) peace needs, ties, happiness, calm, kindness, and love, (3) decreasing of negative reflections on themselves. Because of the concentrations to each family history of audience, the way of social and political solutions of problems in family relationships disappeared from the sphere of thought between them. And this paper concludes that there came up tetra nested structure of consciousness in the field of the film screening as a base of the deep impressions by the film. | |||||
言語 | en | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | EISSN | |||||
収録物識別子 | 24239976 | |||||
雑誌書誌ID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA1274191X | |||||
書誌情報 |
ja : 長崎総合科学大学紀要 en : Bulletin of the Nagasaki Institute of Applied Science 巻 61, 号 2, p. 55-76, 発行日 2022-01-06 |
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発行者 | ||||||
出版者 | 長崎総合科学大学附属図書館運営委員会 | |||||
言語 | ja |