WEKO3
アイテム
成長の力を心に宿す道徳科授業--自己肯定感を育てる学級経営を基盤にして
https://nias.repo.nii.ac.jp/records/855
https://nias.repo.nii.ac.jp/records/8558e10f0f0-ace4-4af8-a01a-38ebc0c4011f
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
成長の力を心に宿す道徳科授業--自己肯定感を育てる学級経営の要として (2.3 MB)
|
|
Item type | 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2021-06-25 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 成長の力を心に宿す道徳科授業--自己肯定感を育てる学級経営を基盤にして | |||||
言語 | ja | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | A Moral Education Lesson that Holds the Power of Growth in Mind--Based on classroom management fostering self-affirmative consciousness of children | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 自己肯定感 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | ふり返り | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 連想法 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 教育臨床 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | エビデンス | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | self-affirmative consciousness | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | self-reflection | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | association method | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | clinical education | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | evidence | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ページ属性 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | P(論文) | |||||
著者名(日) |
岡崎, 耕
× 岡崎, 耕× 上薗, 恒太郎 |
|||||
著者所属(日) | ||||||
言語 | ja | |||||
値 | 長崎市立長浦小学校 | |||||
著者所属(日) | ||||||
言語 | ja | |||||
値 | 長崎総合科学大学 | |||||
著者所属(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | Nagasaki City Nagaura Elementary School | |||||
著者所属(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | Nagasaki Institute of Applied Science | |||||
抄録(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | Based on the clinical approach starting with children and returning to them, we conducted 1) classroom management to foster self-affirmative consciousness based on the habits of reflecting on oneself and 2) moral education lesson to internalize the power of growth in mind. The results, analyzed by the association method, showed that the increase in self-affirmative consciousness was significant (p<.05) from April 2019 to January 2020. As the result of the moral education lesson in January 2020, the children's power of growth for self-affirmative consciousness was raised (p<.05) in their minds. | |||||
言語 | en | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | EISSN | |||||
収録物識別子 | 24239976 | |||||
雑誌書誌ID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA1274191X | |||||
書誌情報 |
ja : 長崎総合科学大学紀要 en : Bulletin of the Nagasaki Institute of Applied Science 巻 61, 号 1, p. 1-17, 発行日 2021-06-25 |
|||||
発行者 | ||||||
出版者 | 長崎総合科学大学附属図書館運営委員会 | |||||
言語 | ja |