WEKO3
アイテム
自己肯定感を育てる道徳授業の構成--「ミサゴのいる山」の物語を例に
https://nias.repo.nii.ac.jp/records/799
https://nias.repo.nii.ac.jp/records/7994082cd67-1aeb-4749-8aae-b1454e136d09
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2018-01-29 | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | 自己肯定感を育てる道徳授業の構成--「ミサゴのいる山」の物語を例に | |||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | Construction of a Moral Education Lesson to enhance Self-affirmative Consciousness using an Example of the Story “Fish Hawk living across a Mountain” | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
言語 | ||||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | 自己肯定感 | |||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | 国際道徳授業 | |||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | 連想法 | |||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | 民主主義 | |||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | self-affirmative consciousness | |||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | inter-cultural moral education lesson | |||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | association method | |||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | democracy | |||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||
著者名(日) |
上薗, 恒太郎
× 上薗, 恒太郎
× 森永, 謙二
|
|||||||||||||
著者所属(日) | ||||||||||||||
ja | ||||||||||||||
長崎総合科学大学 | ||||||||||||||
著者所属(日) | ||||||||||||||
ja | ||||||||||||||
九州大学,久留米大学 | ||||||||||||||
著者所属(英) | ||||||||||||||
en | ||||||||||||||
Nagasaki Institute of Applied Science | ||||||||||||||
著者所属(英) | ||||||||||||||
en | ||||||||||||||
Kyusyu University, Kurume University | ||||||||||||||
抄録(英) | ||||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||||
内容記述 | This paper points out six factors of a lesson to enhance the self-affirmative consciousness of children showing the example of inter-cultural moral education. The six factors are as follows: 1. Listening method of a learning material, 2. Lesson with perspectives, 3. Cooperative learning, 4. Framework for thinking, 5. Reflection and 6. Assessment of a lesson. They are constructed in the lesson plan of “Mountain where the Fish Hawk Lives” and show how the factors can be active in the process of cooperative learning by students. | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
ISSN | ||||||||||||||
収録物識別子タイプ | EISSN | |||||||||||||
収録物識別子 | 24239976 | |||||||||||||
雑誌書誌ID | ||||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||||
収録物識別子 | AA1274191X | |||||||||||||
書誌情報 |
ja : 長崎総合科学大学紀要 en : Bulletin of the Nagasaki Institute of Applied Science 巻 57, 号 2, p. 61-91, 発行日 2018-01-29 |
|||||||||||||
発行者 | ||||||||||||||
出版者 | 長崎総合科学大学附属図書館運営委員会 | |||||||||||||
言語 | ja |