WEKO3
アイテム
大学における「環境」の教育課程を通した 中等教育理科の総合的な理解
https://nias.repo.nii.ac.jp/records/801
https://nias.repo.nii.ac.jp/records/80187bb2d2f-8bf1-4183-8416-73f8aa2d42fb
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
大学における「環境」の教育課程を通した中等教育理科の総合的な理解 (956.8 kB)
|
|
Item type | 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2018-01-29 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 大学における「環境」の教育課程を通した 中等教育理科の総合的な理解 | |||||
言語 | ja | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Comprehensive Understanding of Secondary Education Science through “Environment” Curriculum in a University | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | teacher training course | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | discipline | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | the period of integrated study | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | regional collaborative activities | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者名(日) |
大場, 和彦
× 大場, 和彦× 蒲原, 新一× 繁宮, 悠介× 市瀬, 実里× 中道, 隆広 |
|||||
著者所属(日) | ||||||
言語 | ja | |||||
値 | 長崎総合科学大学 | |||||
著者所属(日) | ||||||
言語 | ja | |||||
値 | 長崎総合科学大学 | |||||
著者所属(日) | ||||||
言語 | ja | |||||
値 | 長崎総合科学大学 | |||||
著者所属(日) | ||||||
言語 | ja | |||||
値 | 長崎総合科学大学 | |||||
著者所属(日) | ||||||
言語 | ja | |||||
値 | 長崎総合科学大学 | |||||
著者所属(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | Nagasaki Institute of Applied Science | |||||
著者所属(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | Nagasaki Institute of Applied Science | |||||
著者所属(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | Nagasaki Institute of Applied Science | |||||
著者所属(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | Nagasaki Institute of Applied Science | |||||
著者所属(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | Nagasaki Institute of Applied Science | |||||
抄録(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | Methodologies of science education have changed with the changing times. Although information-oriented society tends to make students away from science, the scientific knowledge and thinking method equipped in secondary education are useful in following daily life and career. We examined whether the curriculum of the Life Environment Engineering Course in Nagasaki Institute of Applied Science can cover many contents of science in secondary education and whether the curriculum is beneficial for teacher training. Our curriculum consists of five disciplines: agricultural meteorology, environmental analytical chemistry, energy conservation technology, biotechnology, and ecology. Their integrated education enables students to learn many contents of high-school science and also interaction among four subjects: physics, chemistry, biology, and geology. Science teachers trained in this curriculum however would have difficulty when teaching existing disciplinary science, but they would exert their conception of nature in the secondary educational subject “the period of integrated study” where interdisciplinary and inquiry learning are encouraged. | |||||
言語 | en | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | EISSN | |||||
収録物識別子 | 24239976 | |||||
雑誌書誌ID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA1274191X | |||||
書誌情報 |
ja : 長崎総合科学大学紀要 en : Bulletin of the Nagasaki Institute of Applied Science 巻 57, 号 2, p. 100-109, 発行日 2018-01-29 |
|||||
発行者 | ||||||
出版者 | 長崎総合科学大学附属図書館運営委員会 | |||||
言語 | ja |